Психолог школи

Кудінова Тетяна Миколаївна
Вас вітає практичний психолог СШ № 94 “Еллада”
Освіта: повна вища
Девіз: «В кожній людині сонце, тільки дайте йому світити». Сократ
Шановні Батьки, Учні, Вчителі! Під час воєнного стану та у разі необхідності звертайтеся за порадами та онлайн-консультаціями до шкільного практичного психолога Кудінової Т. М. за телефоном / вайбером +380 99 302 71 10
- Психологічна служба є частиною системи освіти, тому її основні завдання і функції виходять з місії системи освіти, задекларованих у статті 6 Закону України «Про освіту», принципів гуманістичного характеру освіти, пріоритету загальнолюдських духовних цінностей, життя та здоров’я людини, свободи розвитку особистості та адаптивності системи освіти до рівня і особливостей розвитку особистості. Відповідно, місія психологічної служби полягає у забезпеченні розвиваючого характеру освіти, тобто психолого-педагогічних умов для успішного вирішення завдань навчання та розвитку.
- Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я дітей.

Для підвищення обізнаності дітей щодо протидії та запобігання домашньому насильству за ознаками статі, сексуальному насильству та безпеки в мережі Інтернет пропонуємо до перегляду наступні відео роботи, які рекомендуємо переглянути батькам разом з дітьми.
Тож це сексуальне розбещення?

У нинішніх реаліях, коли освітній процес відбувається в умовах війни, з супутніми їй загрозами, небезпеками і стресовими подіями, варто скоригувати свою роботу, зосередивши особливу увагу на повсякденній психологічній допомозі та емоційній підтримці учасників освітнього процесу: здобувачів освіти, їх батьків та педагогічних працівників.


Ви можете ознайомитися з проєктами/організаціями, що надають безкоштовну психологічну підтримку
📌 Перша леді України Олена Зеленська поділилася дуже корисною підбіркою контактів, що надають психологічну підтримку та допомогу кожному, хто на неї потребує.
💬 Як зазначила Олена Зеленська: «Якщо сьогодні ви потребуєте підтримки та психологічної допомоги, будь ласка, звертайтеся на одну із «гарячих ліній». Наші мости – вистоять. Україна – вистоїть. І ми маємо вистояти також».
📍лінія Національної психологічної асоціації 0 800 100 102 (з 10:00 до 20:00 щодня, дзвінки безкоштовні);
📍урядова лінія 1547 (цілодобово, дзвінки безкоштовні);
📍лінія міжнародної гуманітарної організації «Людина в біді» 0 800 210 160 (цілодобово, дзвінки безкоштовні);
📍Київський міський центр психолого-психіатричної допомоги при станах душевної кризи (044) 456 17 02, (044) 456 17 25 (цілодобово);
📍лінія емоційної підтримки МОМ 0 800 211 444 (з 10:00 до 20:00 щодня, дзвінки безкоштовні);
📍лінія запобігання самогубствам Lifeline Ukraine 7333 (цілодобово);
📍лінія кризової допомоги та підтримки Українського ветеранського фонду при Мінветеранів 0 800 33 20 29 (цілодобово, дзвінки безкоштовні);
📍лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації ГО «Ла Страда-Україна» 0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного) або 116 123 (з мобільного) (цілодобово, дзвінки безкоштовні).
Дізнайтеся, як підтримати себе та інших у періоди стресу

У надзвичайній ситуації та під час повітряної тривоги діти переживають стрес, страх і невизначеність. Батькам потрібно продовжувати оточувати їх турботою та спробувати переключити їхню увагу. У цьому буклеті зібрані ігри та заняття для дітей, які опинилися у незвичних для себе обставинах.

Проєкт психологічної підтримки ПОРУЧ
Проект ПОРУЧ — це онлайн та очні групи психологічної підтримки для підлітків та батьків, чиє звичне життя зламала війна. Психологи працюють для того, щоб досвід кожного та кожної не залишився непереборною травмою на все життя.

Правила безпеки під час війни: інформація для підлітків.



Десять кроків, щоб стати кращими батьками
Інформація для батьків
ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ – ЦЕ КОМПЛЕКСНЕ ПОНЯТТЯ.
«Чи готова моя дитина до школи, до шкільного навчання?». Це головне питання, яке постає перед батьками 6-7-річних дітей. Найчастіше під такою готовністю дорослі вважають вміння дитини читати, рахувати, писати. Але насправді готовність дитини до навчання охоплює значно ширше коло питань.
Необхідно одразу розділити поняття педагогічної і психологічної готовності дитини до школи.
- Педагогічна готовність — це запас знань, умінь і навичок, наявний у дитини на момент вступу до школи. Під цим, як правило, мається на увазі уміння переказувати, читати, рахувати, однак це не дає змоги спрогнозувати успішність навчання навіть на найближчий час.
- Психологічна готовність — це якісна своєрідність інтелектуального розвитку дитини і деяких особливостей її особистості, без яких неможливо успішно навчатися в масовій школі. Сформованість цього рівня надзвичайно важлива. В психології виділяють такі взаємопов’язані компоненти психологічної готовності дитини до шкільного навчання: мотиваційна, фізіологічна, інтелектуальна, емоційно-вольова та соціальна.
- Мотиваційна готовність виявляється у настроях дитини, її прагненні, бажанні йти до школи, яке поєднується з тим, як дитина уявляє вимоги школи, наскільки готова змінити свою дошкільну, ігрову позицію.
- Фізіологічна готовність означає достатній рівень розвитку психофізіологічних (рівень сформованості дрібної моторики), фізіологічних (ріст, вага, кількість постійних зубів) й анатомо-морфологічних функцій і структур дитячого організму, стан здоров’я (фізіологічна зрілість). Цей рівень повинен забезпечити витримання дитиною відповідних навантажень і стимулювати до подальшого розвитку. Важливою складовою даної компоненти є соматичне і психічне здоров’я дитини, сформованість навичок здорового способу життя.
- Інтелектуальна готовність пов’язана з відповідним рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини. Але не лише з рівнем, який досягнуто: важливим є фактор здатності цієї сфери до подальшого розвитку, утворення вищих психічних функцій, нових між функціональних психологічних систем.
- Емоційно вольова готовність сформованості довільності основних психічних процесів та поведінки, само організованістю, зосередженістю, умінням контролювати свої емоції. Соціальна готовність означає адекватність дитини, її здатність жити і розвиватися в соціальному оточенні, мати відповідні навички комунікації, соціальну компетентність (вербальну активність, виконання вимог та дотримування правил поведінки, відстоювання власної позиції, прийняття рішень, орієнтація у просторі та часі).
Рівень розвитку психологічної готовності дитини до шкільного навчання є дуже важливим показником. Для шестирічних дітей з високим рівнем психічного розвитку найбільш типовим є кооперативно-змагальний характер спілкування з однолітками, довільність у сфері взаємодії з дорослими та відкриття дитиною своїх переживань у сфері самосвідомості, крім того, принципово важливим є:
- сформовані прийоми ігрової діяльності, розвинена соціальна активність, засвоєні моральні та поведінкові норми; розвинена уява;
- високий рівень наочно-образного мислення, пам’яті, мовлення.
Важливі також:
- ЗАГАЛЬНА ОБІЗНАНІСТЬ (ЗАПАС ЗНАНЬ). Вміння розповісти про себе, батьків, місто, пори року, рослини, тварини, овочі і т.п.
- УВАГА: Знайти розбіжності між малюнками; Знайти пару предмету;
- ПАМ’ЯТЬ (зорова, слухова
- МИСЛЕННЯ (вміння робити умовиводи, висновки, аналізувати, порівнювати) Знайти, чим подібні і чим відрізняються предмети; Узагальнити групу предметів; Вміння порівнювати предмети за розміром, формою, орієнтуватися у просторі, керуючись поняттям “далі-ближче”, “вгорі-внизу”, “праворуч-ліворуч”, “більше-менше” та ін.
- МОВЛЕННЯ: Фонематичний слух (правильна вимова всіх звуків мови). Вміння за серією малюнків скласти оповідання.
- РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ РУКИ: Вміння скопіювати дане зображення предмету, напису.
- ДОВІЛЬНІСТЬ ПОВЕДІНКИ: Здатність вислухати дорослого, правильність виконання завдань.
- БАЖАННЯ ІТИ ДО ШКОЛИ.
Таким чином психологічна готовність до шкільного навчання – це різнобічна характеристика дитини, за допомогою якої можна дістати уявлення про рівень загального розвитку майбутнього школяра, про ті психологічні якості, які матимуть вирішальне значення для успішності на початковому етапі навчання.

Робота психологічної служби СШ94 “Еллада” під час карантину
1. Консультування в online режимі всіх учасників освітнього процесу (учнів, вчителів, батьків).
2. Психологічна підтримка дітей з ООП.
3. Zoom конференції з батьками та представниками патрульної поліції міста Києва на актуальні теми:”Батьківська відповідальність”, ” Небезпека в Інтернеті” тощо.
4. Особлива увага дітям, що знаходяться на обліку підвищеного контролю( контроль зі сторони соціального педагога та шкільного офіцера поліції Занюк Л. Б.)
5. Zoom конференція з психологом та шкільним офіцером поліції з виховною метою на тему :” Організація навчання та дозвілля під час карантину”.



Література для батьків:
- Януш Корчак “Як любити дитину”
- Л. Петрановская “Тайная опора. Привязанность в жизни ребенка”
- Эрих Фромм “Искусство любить”
- В. Франкл “Человек в поисках смысла”

Як поводитися батькам та оточенню схильної до суїциду дитини
Рекомендації щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів


– забезпечити індивідуальний підхід до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
– здійснювати профілактику і корекцію відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку учнів.
Таким чином, у 2020-2021 н.р. планується направити роботу психологічної служби школи на здійснення завдань:
· Забезпечення психологічного супроводу захиста прав дітей, в тому числі прав на прояв і повноцінний розвиток свого потенціалу не залежно від індивідуально-психологічних особливостей, інтересів та схильностей, рівня розвитку в цілому.
· Забезпечення психологічного супроводу створення умов комфортного розвивального освітнього середовища, орієнтованого на оптимістичну перспективу кожного учня;
· Сприяння захисту честі і гідності учнів та допомога кожному учневі у соціалізації й адаптації до соціального середовища шляхом оптимального розвитку його потенційних можливостей.
· Сприяння збереженню психологічного здоров’я дітей (особливо початкової школи) та формування здорового способу життя. Сприяння розвитку здоров’язберігаючих напрямків роботи у освітньому середовищі.
· Виявлення індивідуальних особливостей учнів з метою визначення порушень у процесі виховання, навчання та надання допомоги.
· Робота з учнями 1-х класів з метою надання допомоги під час адаптації до школи.
· Виявлення дезадаптованих учнів з метою допомогти їм виправити свій стан.
· Робота з учнями з метою надання допомоги під час адаптації до середньої школи ( 5-і класи).
· Робота з обдарованими учнями і учнями пільгового контингенту.
· Забезпечення психологічного супроводу учнів, які мають девіантну та делінквентну поведінку та профілактика правопорушень.
· Психокорекційна та розвивальна робота з учнями школи.
· Профілактична та просвітницька робота з метою попередження залежності підлітків, попередження насильства в освітньому середовищі
· Допомога учням у визначенні професійних нахилів та інтересів.
· Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: консультативна та просвітницька робота з вчителями, батьками, учнями, та батьками майбутніх першокласників.
· Здійснення психологічного супроводу інклюзивної освіти.
– Якщо діти живуть в умовах постійною критики, вони навчаються осуджувати.
– Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству.
– Якщо дитину постійно висміювати, вона навчається зневажати себе.
– Якщо дітей постійно соромити, вони навчаються почувати провину.
– Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терплячості.
– Якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості в собі.
– Якщо вчинки дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги.
– Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими.
– Якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти.
– Якщо діти живуть із визнанням, вони навчаються дружелюбності. Вони знаходять любов на землі.
Запрошую всіх на сторінку гостьової книги, де Ви можете поставити психологові запитання, поділитися своєю думкою, висловити побажання на адресу роботи психологічної служби школи. Ласкаво просимо!
З повагою до Вас практичний психолог Кудінова Т. М.

Батькам
першокласників

Батькам
п’ятикласників

Поради учням
під час карантину

5 шляхів
до серця дитини